זמן חורף

DSC00270 - Copy 

"לא תירא לביתה משלג כל ביתה לבוש שנים" [מזמור אשת חיל]
ובזמן הזה של השנה, כשמים יורדים בשפע מהשמיים, ושפע ירוקים צומחים מהאדמה, העצים משירים עלים גדולים וצובעים את החצר העתיקה, ובור המים הולך ומתמלא…ובדיוק עכשיו, זה הזמן לצמר – צביעה טבעית במי גשמיים ועלים, טוויה בפלך, סריגה חורפית, אריגה וליבוד. ככה נעשה לנו חורף נעים וחמים.

חורף הוא זמן התכנסות, זמן של חום ובית. כשנמצאים יותר בבית, יש פנאי להעמיק, להתחזק לקראת הפריצה באביב. ניתן לראות שבעונה זו גדלים ירקות שורש, ועשבים ירוקים למיניהם. ירקות שורש הם בעלי סוד, הם גדלים מתחת לפני השטח, והם שמחזיקים את העלים והפרי בהמשך. לכן כדאי להרבות באכילת ירקות אלו בחורף, ולו רק בשביל אותו עניין, לחיזוק והעמקה לקראת לבלוב ופירות בעז"ה.

העלים הירוקים- חסה,פטרוזיליה,כוסברה,שמיר, כובע הנזיר,חוביזה,סרפד..ועוד.. הם נהדרים לחיזוק מערכת החיסון ומערכת העיכול. מומלץ לאכול מספר עלי חסה לפני כל ארוחה, לעיכול נוח יותר.

הקב"ה לא החסיר בעולמו דבר, ונתן לנו גם צמחים המחממים אותנו מבפנים. וכבר הזכרנו שעניין החורף הוא פנימי ונסתר, ולכן גם החום הפנימי מתאים לכך. מומלץ לשתות חליטה מקינמון, הל ,ג'ינג'ר, ואגוז מוסקט. ואם ברצוננו לחמם את הרגלים, ניתן לפזר קינמון בנעלים.

זהו גם הזמן של הלימון, העוזר להעלאת רמת ויטמין c,לשיפור העור, חיזוק מערכת החיסון ועוד… – לסחוט יום יום בבוקר לימון טרי לתוך כוס מים חמים.ולשתות לאט.
יהי רצון שימטיר עלינו הקב"ה טל ומטר לברכה.
"גשם נדבות תניף אלוקים, נחלתך ונלאה אתה כוננתה" (תהילים סח',י')

 

כתיבת תגובה

האימייל לא יוצג באתר. שדות החובה מסומנים *